ادبیات

نقد تخریب و گستاخی نیست، کتاب های نقد ادبی خریدار ندارد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، نشست آسیب شناسی نقد ادبی در سال های اخیر، از سلسله نشست های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، چهارشنبه (6 بهمن ماه) با حضور محمد رضا سنگری، علی کاشفی خوانساری و شهریار عباسی در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

25 اردیبهشت 1401

تهدید قحطی نویسنده در آینده ایران جدی است؟

تهران (پانا) - آمار نشر کتاب در طی چهار ماه گذشته حکایت از فرایند رو به کاهش کتاب های چاپ اول دارد و این اتفاق بی ربط به مسئله کمبود کاغذ نیست و خیلی بعید نیست که کشور در سال های آینده با موضوع کمبود نویسنده روبرو گردد.

25 بهمن 1400

پاتوق های ادبی در بوشهر نتوانسته اند در توسعه جامعه مدنی پیروز باشند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، در جست وجوی جامعه مدنی عنوان اثر تازه منتشرشده رضا شبانکاره، نویسنده، پژوهشگر و روزنامه نگار بوشهری است که گفت وگوهای وی را با نویسندگان و چهره های ادبی و علمی کشور و استان بوشهر پیرامون دغدغه های نویسنده در حوزه...

4 بهمن 1400

شالوده کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان بر پایه آینده ایران بنا شده است

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان بوشهر گفت: شالوده کانون بر پایه آینده ایران بنا شده که این آینده در دستان کوچک بچه ها امروز است.

17 دی 1400

پینوکیو کتابی برای همه زمان ها، زبان ها و مکان ها

به گزارش خبرنگاران ، کارلو کلودی فرزند اول از ده فرزند خانواده فقیر کارگری، نخستین بار ماجراهای پینوکیو را در جولای 1881 به نام داستان یک عروسک به شکل دنباله دار در یک هفته نامه بچه ها منتشر کرد. سپس این داستان با تصویرهایی از آنریکو مازانتی در سال 1883 به...

9 دی 1400

7 فیلم علمی ، تخیلی کرت راسل از بدترین تا برترین

حضور راسل در فیلم های سینمایی ، به جذابیت آن آثار اضافه می نماید، زیرا او نمود مردی با قدرت راهبری فوق العاده و هوشمندی زیاد است. راسل هم چنین به خاطر تنوع نقش هایی که بازی می نماید هم مشهور است، از جک برتون، راننده کامیون فیلم مشکل عظیم در چین کوچک گرفته...

28 مرداد 1400

سیزدهمین و چهاردهمین دوفصلنامه نشانی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، دوفصل نامه نشانی بازتاب فعالیت بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می شود.

31 اردیبهشت 1400

کتاب طنزی که سریال می شود، غفلت تلویزیون از اقتباس ادبی

علی میرمیرانی از خرید امتیاز یکی از رمان های خود توسط محمدرضا تخت کشیان برای اقتباس و ساخت یک سریال طنز خبر داد.

29 اردیبهشت 1400

وبینار شرایط آموزش زبان فارسی در قرقیزستان؛ مسائل و راهکارها

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در سلسله برنامه های دومین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان، رایزنی فرهنگی کشومان وبینار شرایط آموزش زبان فارسی در قرقیزستان؛ مسائل و راهکارها را روز پنجشنبه 26 فروردین ماه ساعت 12 به وقت...

16 اردیبهشت 1400

حلقه های موثر علوم اجتماعی ایرانی در تعلیق اکنوند، سیطره دوگانه زمینه زدوده سنت و مدرنیته بر علوم اجتماعی

به گزارش خبرنگاران پنجمین نشست گروه مطالعات علم و فناوری با سخنرانی محمدرضا کلاهی و سیاووش قلی پور عصر روز گذشته به صورت مجازی از سوی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار گردید.

14 بهمن 1399

ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به شعرخوانی اردوغان

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه این کمیسیون برای رسیدگی به اظهارات مداخله جویانه رییس جمهور ترکیه درباره ایران اطلاع داد.

19 دی 1399

برات زنجانی درگذشت

خبرنگاران: برات زنجانی، استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، در سن 96 سالگی درگذشت.

10 دی 1399

حافظ شاعر دربار بود و منتقدان مبالغه گر درباره مقام او اغراق می نمایند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، عبدالعلی دست غیب، منتقد ادبی پیشکسوت، نخستین راوی ویژه برنامه هفته کتاب بود که شامگاه شنبه 24 آبان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس برگزار گردید. این برنامه تا هفته آینده ادامه خواهد داشت و هر شب یک نویسنده...

26 آذر 1399

ادبیات داخلی هنوز نفس می کشد

پیام ناصر معتقد است: بخش بزرگی از جامعه ناشران به شکلی کاملا سیستماتیک و از جهات مختلف ادبیات داخلی را تضعیف می کنند و به حاشیه می رانند، اما هنوز ادبیات داخلی نفس می کشد و در بدترین شرایط موجود آثار درخشانی هم در آن می توان یافت که زیر هیاهوی آثار ترجمه...

23 شهریور 1399

ثریا قزل ایاغ؛ در جست وجوی لذت خواندن در کودکی

خبرنگاران: ثریا قزل ایاغ، یکی از چهره های مطرح ادبیات کودک ایران، روز پنج شنبه 14 فروردین، درست همزمان با روز جهانی کتاب کودک، در 77 سالگی در تهران درگذشت.

30 مرداد 1399

مینی شعر؛ دلبر و یار من تویی!

خبرنگاران: شعر، نشانه یک زندگی عالی و بشری است. مردم با خیال زندگی می نمایند و بهترین چیزی که خیال را تحت تاثیر قرار می دهد شعر است، پس این واقعیت که نقش روزمره نماینده را ایفا می نماید و شعر، حقیقتی است که اگر نمی گردد سراینده آن بود، می توان دست کم خواننده...

29 مرداد 1399

خبرنگاران سهم ابوالقاسم فقیری در مهار بحران کرونا

شیراز- خبرنگاران- پژوهشگر فرهنگ عامه مردم فارس از همشهریان و هموطنان درخواست کرد در خانه بمانند و در نوروز پیش رو به اینکه کرونا پایدار نیست ایمان داشته باشند.

14 اردیبهشت 1399

جنجال سریال وارش تمامی ندارد

سریال وارش با نام بهترین سال های زندگی ما سال گذشته در روستا های گیلان کلید خورد. این مجموعه تا چند هفته پیش از رسیدن به آنتن با همان نام قبلی شناخته می شد، اما نام این سریال به وارش که یکی از شخصیت های اصلی سریال است، تغییر کرد.

12 بهمن 1398

فال آنلاین دیوان حافظ یکشنبه 19 آبان ماه 98

بعضی حافظ را لسان الغیب می گویند یعنی کسی که از غیب سخن می گوید و بر اساس بیتی از شعر حافظ او معتقد است که هیچ کس زبان غیب نیست.

10 دی 1398

بهترین دانشگاههای جهان در پزشکی و مهندسی، رتبه ایرانیها در 13رشته

جعفر مهراد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: نتایج رتبه بندی رشته های موضوعی سال 2019 توسط کیو اس اعلام شد. این رتبه بندی جامع ترین رتبه بندی رشته های موضوعی دانشگاه های دنیا در نوع خود به شمار می رود.

25 آذر 1398
تعداد: (21)