طرح بازتوزیع یارانه بنزین در جزیره کیش شروع شد

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، تهران (پانا) - طرح بازتوزیع یارانه بنزین از امروز (اول اسفندماه) در جزیره کیش شروع شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین 20 لیتری شدند.

طرح بازتوزیع یارانه بنزین در جزیره کیش شروع شد

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی طرح بازتوزیع یارانه بنزین این طرح یکی از پیشنهادات عدالت گرایانه به منظور بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود. این موضوع در ستاد مالی دولت مطرح و مصوب شد برای روشن شدن ابعاد طرح، به صورت موقت و آزمایشی در بعضی نقاط کشور اجرا گردد.

بر اساس این گزارش همانطور که از قبل تاکید شده بود در این طرح مشابه گذشته قیمت بنزین یارانه ای 1500 تومان و قیمت بنزین آزاد 3 هزار تومان است و افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند می توانند سهیمه بنزین یارانه ای خود را به دیگران انتقال داده یا به فروش برسانند.

این اطلاعیه می افزاید: سهمیه خودروهای عمومی کماکان مانند قبل به کارت سوخت آنها تعلق می گیرد.

کمیته اطلاع رسانی این طرح در اطلاعیه خود تصریح نموده که با توجه به موفقیت تست فنی این طرح در بهمن ماه از امروز، یعنی اول اسفند اعطای 20 لیتر سهمیه به هر فرد در جزیره کیش به صورت آزمایشی شروع شده که خبر خوبی برای خانوارهای فاقد خودرو و بهره مندی آن ها از یارانه انرژی محسوب می گردد.

بر این اساس شهروندان جزیره کیش می توانند با همان کارت های بانکی در پمپ بنزین ها و با همان قیمت پیشین سوخت گیری نمایند.

بر اساس مصوبه ستاد مالی دولت، در طول مدت اجرای آزمایشی این طرح ساکنان جزیره کیش همچنان می توانند از سهمیه های پیشین در کارت های سوخت خود نیز استفاده نمایند.

این گزارش می افزاید: در سرانجام اسفندماه نتایج اولیه این طرح به استحضار ستاد مالی دولت خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "طرح بازتوزیع یارانه بنزین در جزیره کیش شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بازتوزیع یارانه بنزین در جزیره کیش شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید