فراوری فیلتر آب زنده با کیفیت بالا و هزینه کم

به گزارش وبلاگ فناوری های نو به نقل از نیواطلس، فیلترهای تجاری آب به خوبی پاتوژن های مضر را حذف نموده و برای تکمیل فرایند تصفیه مناسب هستند. اما آنها به مرور زمان مسدود می شوند و در نتیجه سرعت تصفیه آب کاهش می یابد. محققان دانشگاه فناوری مونتانا در آمریکا با تخمیر مخلوطی از شکر، چای سیاه، سرکه سفید مقطر و آب یک غشای زنده فیلتر و تصفیه آب کم هزینه ابداع نموده اند.

فراوری فیلتر آب زنده با کیفیت بالا و هزینه کم

هنگامی که این مایع در معرض هوا قرار می گیرد، به یک غشای نازک نفوذپذیر معروف به SCOBY (مخفف عبارت کشت همراه با همزیستی باکتری ها و مخمرها) تبدیل می گردد.

این غشاء از ورقه های سلولز انباشته تشکیل شده که به وسیله باکتری موسوم به استوباکتر فراوری می شوند و باکتری ها و قارچ های متنوع مخمر در آن وجود دارند. غشای SCOBY به طور سنتی در فراوری یک نوع نوشیدنی تخمیر شده به نام کامبوچا استفاده می گردد.

استفاده همزمان از دو فیلتر تصفیه سنتی و نو نشان داد، اگرچه هر دو در به دام انداختن میکروب های مضر مؤثر بودند، اما غشای SCOBY به طور قابل توجهی در برابر رسوب زیستی بهتر عمل می نماید، شرایطی که در آن انبوهی از باکتری ها موادی لزج فراوری می نمایند که مانع از جریان آب می گردد. بنابراین می توان انتظار داشت در آینده نه چندان دور برای تجاری سازی این فیلتر مقرون به صرفه قیمت تصفیه آب اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری فیلتر آب زنده با کیفیت بالا و هزینه کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری فیلتر آب زنده با کیفیت بالا و هزینه کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید