تقویت صادرات با موضوع منطقه ها آزاد کشور

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منطقه ها آزاد باید صندلی مهمی در توسعه صادرات ایفا نمایند و برای رسیدن به این مهم ضروری است قدرت مورد احتیاج به رؤسای منطقه ها آزاد داده گردد تا برنامه توسعه تجارت با قدرت محقق گردد.

تقویت صادرات با موضوع منطقه ها آزاد کشور

به گزارش گروه مالی وبلاگ فناوری های نو، سیدمسعود میرکاظمی توضیح داد: منطقه ها آزاد ماموریت مهم و تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند و باید با یاری وزارت اقتصاد و دارایی برنامه های کمّی توسعه صادرات منطقه ها آزاد کشور تبیین شده و سهم هر منطقه در ارتقای رشد مالی و توسعه صادارت غیر نفتی معین گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه همکاری های خوب و کارشناسی با مجلس شورای اسلامی در زمینه بودجه 1401 خواهد داشت، تا گام های موثر و مثبت تر برای جبران مسائل و تغییرات اساسی در ساختار بودجه برداشته گردد.

میرکاظمی با اشاره به اینکه در کشور راهبرد های توسعه مناسبی وجود نداشته است، یادآوری کرد: سرمایه گذاری هایی در کشور اجرا شده، اما به علت نداشتن راهبرد توسعه رشد اتفاق نیفتاده است، بنابراین در قانون بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه راهبرد های توسعه باید به اسم یک اصل مهم و اساسی در نظر گرفته گردد و بر روی کالا و خدماتی که رقابت پذیری و قدرت صادرات دارند بر مبنای آمایش سرزمین سرمایه گذاری انجام گردد.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه صادرات غیرنفتی یکی از مهمترین اولویت های دولت در بودجه 1401 است، گفت: ضروری است کالا ها و خدماتی که برای صادرات در نظر گرفته می گردد، قدرت رقابت پذیری و ظرفیت صادرات داشته باشد، در استان ها و شهرستان ها ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد و از قدرت رقابت منطقه ای و جهانی برخوردار هستند.

این مقام مسوول تاکید نمود: استان های کشور می توانند با حمایت و سیاستگذاری های درست و در نظر گرفتن تسهیلات و برطرف موانع صادرات، اقدامات بزرگ و تاثیرگذاری در بخش صادرات و حصول عایدی ارزی برای کشور انجام دهند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در همه استان ها با موضوع استانداران و فعال کردن کارگروه های توسعه صادرات استانی، موانع صادرات باید برداشته گردد، توضیح داد: اصلاح قوانین و مشوق های موثر برای صادرات باید در نظر گرفته گردد و با توجه به اینکه استان ها در خلق منابع، صادرات و واردات نقش اساسی و مسوولیتی مهم در بودجه 1401 دارند، ضروری است در بخش صادرات موانع و محدودیت هایی که دارند را مطرح نمایند تا برطرف گردد.

لازم به ذکر است دوازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و سرپرست مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با موضوع ظرفیت های منابع مالیاتی در گمرک و توسعه صادرات کشور های منتخب و جهت گیری اصلی بخشنامه بودجه سال 1401 برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تقویت صادرات با موضوع منطقه ها آزاد کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت صادرات با موضوع منطقه ها آزاد کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید