افتتاح 2 هزار میلیارد تومان پروژه شرکت مخابرات ایران، عایدی مخابرات از پهن باند 50 درصد رشد کرد

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، به مناسبت دهه مبارک فجر 1400 بیش از 2 هزار میلیارد تومان پروژه های شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

افتتاح 2 هزار میلیارد تومان پروژه شرکت مخابرات ایران، عایدی مخابرات از پهن باند 50 درصد رشد کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ فناوری های نو، مراسم افتتاح پروژه های شرکت مخابرات ایران به مناسبت دهه فجر 1400 امروز با حضور وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

امروز بیش از 10 هزار نقطه پروژه با بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

در مراسم امروز مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین، عضو هیأت رئیسه مجلس، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور داشتند.

از جمله مهمترین پروژه ایی که امروز افتتاح شد می توان به توسعه 195 هزار پورت تلفن ثابت، توسعه 233 هزار پورت پهن باند، توسعه 5580 کیلومتر فیبر نوری، نوسازی شبکه کابل مسی به مقدار 17 هزار و 400 کیلومتر، افزایش ظرفیت انتقال شبکه به مقدار 3900 گیگابیت بر ثانیه و توسعه شبکه دیتا به مقدار 6300 گیگابیت بر ثانیه اشاره نمود.

مجلس اشتباه ممنوعیت افزایش تعرفه بخش ارتباطات را در بودجه سال آینده تکرار نکند

در این مراسم عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت مخابرات ایران 330 شهید تقدیم انقلاب نموده است و در دهه فجر پیشرفت های کشور را در حوزه ارتباطات شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه تصور زندگی بدون ارتباطات و فناوری اطلاعات وحشتناک است، گفت در چنین شرایطی راهبرد دولت مردمی این است که این فناوری راهبردی کارآمدی بیشتری را رقم بزند و نگاه دولت سیزدهم به این حوزه نگاه فرصت ساز و ایجابی است.

زارع پور گفت: یکی از راه های تحقق این اهداف راه اندازی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات است که طبق آنچه که شورای عالی فضای مجازی تکلیف نموده است برای راه اندازی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات 53 اقدام در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات 2 بال دارد، توضیح داد: بال اول، راه اندازی این شبکه کار سخت، پیچیده و بسیار بزرگی است که حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته تازه برای انجام آن اقدام نموده اند تا بسته های ارتباطی داخل کشور شان در همان داخل کشور بگردد.

وی اضافه نمود: تا به امروز کوشش های زیادی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است زیرا در نهایت آنچه که برای مردم محسوس است سرعت و کیفیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه بال دوم شبکه ملی اطلاعات، خدمات محتوای آن است، گفت: این بال شامل مجموعه خدمات کاربردی است که کار و زندگی مردم را تسهیل می نماید و در نظر داریم که در یک بازه زمانی است 3 ساله تمام خدمات دولت در یک بسته به مردم ارائه کنیم که هر آنچه که مردم انتظار دارند را دریافت نمایند.

زارع پور اضافه نمود: یکی از برنامه های مهم این است که چه کنیم که کار مردم در دستگاه های اجرایی تسهیل گردد؟ دولت مردمی یعنی هر ساعت که مردم کار داشته باشند بتوانند کار خود را انجام دهند و این محقق نمی گردد مگر با ارائه خدمات الکترونیکی.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از افتخارات ما این است در کشور پلتفرم های بومی خوبی داریم که مردم از آنها استفاده می نمایند، گفت بعضی از این پلتفرم ها حتی به پلتفرم های خارجی تنه می زنند. هدف این است این خدمات به گونه ای باشد که هر نیازی که مردم دارند بر این بسترها فراهم گردد.

زارع پور تاکید نمود: در اغلب کشورهای پیشرفته مردم از شبکه ثابت برای ارتباطات اینترنتی استفاده می نمایند و سهم شبکه ثابت و همراه از ارتباطات مردم 80 به 20 است. پیک استفاده از شبکه از ساعت 8 و 9 شب بعد است که همه در سکونت گاه خود حضور دارند و باید از ارتباط ثابت استفاده نمایند اما از موبایل استفاده می نمایند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید نمود: تنها راهکار، توسعه تلفن ثابت است و در این پروژه مخابرات به عنوان سرمایه بزرگ ملی باید نقش خود را در در این پروژه راهبردی ایفا نماید. این اتفاق در یک دهه گذشته رخ نداده است و در نتیجه آن در رتبه 143 در رده بندی اینترنت ثابت در جهان قرار داریم که رتبه شایسته نیست.

وزیر ارتباطات گفت: مدیران شرکت مخابرات ایران باید این موضوع را آسیب شناسی نمایند و بعلاوه به بخش خصوصی میدان دهند که یکی از موارد این همکاری ها می تواند انعقاد قرارداد بیت استریم بین مخابرات و شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت باشد؛ مخابرات باید خدمات خود را متنوع کند و سهامداران باید موانع را از سر راه بردارند.

زارع پور گفت: امروز دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مخابرات صورت گرفته که ماحصل آن افتتاح پروژه های امروز بود؛ نتیجه این پروژه ها را مردم باید ببینند و باید از گلایه های مردم کم گردد؛ فرایند گلایه های مردم از این شرکت در ماه های اخیر صعودی بوده است.

وی گفت: بعلاوه در آنالیز بودجه سال آینده از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم که با ما در اصلاح تعرفه ها همراهی نمایند؛ زیرا در بودجه سال 1400 امکان اصلاح تعرفه ها میسر نبود و و فقط برای حوزه ارتباطات از بین همه حوزه ها در بودجه ممنوعیت افزایش تعرفه ایجاد شده بود. در این باره با رئیس مجلس هم صحبت کردم که چنین احکامی در بودجه سال آینده نباشد تا شرمسار مردم نباشیم که شرایط ارتباطات از این هم بدتر گردد.

زارع پور گفت: مردم ما شایسته اینترنت چندصد میگی هستند، مثل کشورهای دیگر، که این امر قابل تحقق است. برای تحقق این امر هم یا دولت باید سرمایه گذاری کند مثل کشور استرالیا که 20 میلیارد دلار برای توسعه ارتباطات فیبرنوری هزینه کردند یا باید اجازه دهد بخش خصوصی خود را ترمیم کند.

وی گفت: اتفاقاتی که در بودجه سال 1400 رخ داد را اشتباه در سیاستگذاری تفسیر می کنم، اما اشتباه در سیاستگذاری تا چند سال می تواند یک حوزه را عقب بیاندازد.

رشد حدود 50 درصدی عایدی مخابرات از پهن باند

بعلاوه در این مراسم، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با ارائه گزارشی از فعالیت این شرکت در یک سال گذشته گفت: هدف شرکت مخابرات ارائه هوشمند خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در اکوسیستم دیجیتال است.

وی گفت: رشد عایدی و سودآوری، هم افزایی خدمات، بهزیستی مدیریت نقدینگی و تخصیص مدیریت منابع، توسعه، به روزرسانی و نوسازی یکپارچه شبکه و ارتقای رضایتمندی شغلی از جمله اهدافی است که این شرکت دنبال می نماید.

وی با اشاره به رشد 49 درصدی عایدی باند پهن در این شرکت گفت: در این مدت تعداد مشترکان 8 درصد رشد داشته است.

وی شرح داد: در بخش فیبر نوری 93 هزار پورت، در بخش وی دی اس ال 8 هزار پورت در بخش ای دی اس ال 2 میلیون پورت و در بخش تلفن ثابت 681 هزار خط دایر شده است.

سلطانی گفت: در استان ها به این نتیجه رسیدیم که خدمت دسترسی اختصاصی فیبر نوری به شدت متقاضی دارد و وقتی این سرویس را ارائه کردیم عایدی مخابرات در استان ها به شدت افزایش یافت.

به گفته وی اتصال 50 هزار روستا به شبکه اینترنت با استفاده از امکانات خدمات عمومی اجباری از دیگر اتفاق های اتفاق افتاده در مخابرات در یک سال گذشته است.

وی با اشاره به پاسخگویی این شرکت به مشترکانش گفت: شماره تلفن 2020 که برای تماس مشترکان با مخابرات است 140 هزار تماس را پاسخگویی نموده و سطح سرویس در این سامانه به 90 درصد رسیده است که میانگین زمان پاسخگویی هم به 30 ثانیه کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه متوازن فناوری از برنامه های جدی مخابرات ایران است، گفت: در 2 هزار میلیارد تومان پروژه ای که امروز افتتاح شد توسعه متوازن را سرلوحه کار قرار دادیم و اگرچه مخابرات با مسائل و مشکلاتی متعددی روبرو است، اما هدفمان این بود که آهنگ توسعه نخوابد.

وی با اشاره به تصویب برنامه 1400 این شرکت گفت: در این برنامه توسعه شبکه فناوری اطلاعات و امنیت به موازات هم دیده شده بود.

وی با اشاره به ایجاد شبکه یکپارچه IP و تهیه طرح توسعه ای برای پوشش 20 میلیون پورت FTTX در کشور گفت: این کار انعطاف پذیری بیشتر و دسترسی بالاتر را در شبکه فراهم خواهد نمود.

سلطانی ظرفیت محتوای داخلی در شبکه مخابرات را 1390 گیگابیت بر ثانیه گفت و گفت 340 کیلوبایت بر ثانیه محتوا از شرکت های دیگر دریافت می کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عملکرد این شرکت در پورت های منصوبه را در بخش تلفن ثابت 36 میلیون پورت، در بخش adsl 8 میلیون و 298 هزار پورت در بخش vdsl حدود 250 هزار پورت و در بخش httx حدود 744 پورت مطرح کرد.

سلطانی تاکید نمود: مخابرات آماده کار است و خودم از این حجم پروژه ها راضی نیستم زیرا شرکت مخابرات پتانسیل بسیار بیشتری دارد و می تواند در سال تا 10 هزار میلیارد تومان پروژه انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "افتتاح 2 هزار میلیارد تومان پروژه شرکت مخابرات ایران، عایدی مخابرات از پهن باند 50 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 2 هزار میلیارد تومان پروژه شرکت مخابرات ایران، عایدی مخابرات از پهن باند 50 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید