بحث اخلاقی درباره قرص تازه فایزر

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، چه کسی باید نخست آن را دریافت کند؟ افراد مبتلا به نقص ایمنی یا کسانی که هنوز واکسینه نشده اند؟ قرص تازه ضد کرونای فایرز می تواند بحثی اخلاقی را ایجاد کند. این خبر خوبی است که Paxlovid مجوز استفاده اضطراری را در امریکا کسب نموده است. با این وجود، این قرص می تواند باعث ایجاد جنجال و بحثی اخلاقی و کینه توزانه گردد در این باره که چه گروهی صلاحیت بیش تری دارند که دریافت کنندگان اولیه آن باشند.

بحث اخلاقی درباره قرص تازه فایزر

به گزارش وبلاگ فناوری های نو به نقل از بلومبرگ، در آزمایش های اولیه این قرص خطر بستری شدن در بیمارستان را بین افرادی که آن را ظرف پنج روز پس از شروع علائم کووید مصرف نموده بودند به مقدار 88 درصد کاهش داد. در این میان، به نظر می رسد قرص ضد ویروسی Molnupiravir ساخت شرکت Merck تنها در حدود 30 درصد به پیشگیری از بستری شدن بیمارستان یاری می نماید با این وجود، مدتی طول می کشد تا قرص کافی برای همگان در دسترس باشد و علیرغم آن که مقدار فراوری در حال افزایش است انتظار می رود در خصوص نحوه توزیع آن بحث می گردد.

در این میان، باید انتظار داشت عصبانیت از افراد واکسینه نشده ای که قرص را مصرف می کنند افزایش یابد چرا که همان افراد هستند که بار اصلی را بر دوش کارکنان درمانی تحمیل می کنند و تخت ها را در بیمارستان ها به علت واکسن نزدن و ابتلا به کرونا اشغال می کنند.

قرص Paxlovid برای افرادی که نمی توانند مزایای کامل واکسن را دریافت کنند ارزشمند است به خصوص در افرادی که سیستم ایمنی آنان سرکوب شده است. با این وجود، آیا این افراد باید با کسانی که با حذف عمدی واکسن زدن از تصمیمات شان خود را در معرض خطر قرار می دهند و می خواهند به جای واکسن زدن قرص مصرف کنند رقابت کنند؟ در خصوص افرادی که واکسن ها را دریافت نموده اند، اما علیرغم داشتن سن بالای 65 سال یا ابتلا به چاقی و دیابت دوز سوم تقویتی را دریافت ننموده اند شرایط چگونه است؟ این گروه می توانند بخش عمده ای از تقاضا برای قرص تازه را تشکیل دهند. پس از آن، معما های بلند مدتی در خصوص افزایش عرضه قرص وجود دارد.

اگر این دارو به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد ممکن است احتمال مقاومت در برابر ویروس را افزایش دهد همان گونه که این موضوع در خصوص واکنش سایر پاتوژن ها در برابر دارو اتفاق افتاده است. این موضوع می تواند باعث کاهش امید به درمان آسان گردد.

منبع: فرارو

به "بحث اخلاقی درباره قرص تازه فایزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحث اخلاقی درباره قرص تازه فایزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید