پیش بینی برای فروش 129 میلیارد دلاری

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، در حالی پیش بینی شده است درآمد حاصل از فروش کتاب در سال 2023 به 129 میلیارد دلار خواهد رسید که اطلاعات مربوط به انتشار جهانی کتاب نشان می دهد فروش این کالای فرهنگی در سال 2018، درآمدی 122 میلیارد دلاری داشته است.

پیش بینی برای فروش 129 میلیارد دلاری

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، بر اساس آمار منتشرشده از طریق statista، آمار مربوط به انتشار جهانی کتاب نشان می دهد فروش کتاب در سال 2018 درآمدی به اندازه 122 میلیارد دلار (آمریکا) بوده است و با این حال این فروش در سال 2023 به 129 میلیارد دلار (آمریکا) هم خواهد رسید.

البته منبعی که این اندازه را تخمین زده، پیش تر هم اعلام کرده بود که درآمد انتشار و فروش کتاب تا سال 2021 به 122 میلیارد دلار هم نخواهد رسید اما با وجود این که این ارقام مثبت به نظر می رسند، پیش بینی شده است عدد اعلام شده تا پنج سال آینده حدود 1.2 درصد افزایش پیدا کند.

علاوه بر این، به نظر می رسد که بخش عمده ای از این فروش تا کنون به جیب ناشران آمریکایی رفته است، چرا که نمودار مربوط به سهم کل فروش بازار جهانی انتشار کتاب در سال 2017، بر اساس کشور نشان می دهد که 30 درصد از فروش جهانی کتاب در این سال به آمریکا اختصاص داشته است.

پس از آمریکا، چین با سهم 10 درصدی، آلمان با سهم 9 درصدی، ژاپن با سهم 7 درصدی، فرانسه و بریتانیا با سهم 4 درصدی، ایتالیا و اسپانیا با سهم 3 درصدی و در نهایت هند و برزیل با سهم 2 درصدی در جمع پردرآمدترین کشورها از منظر فروش کتاب در سال 2017 قرار گرفته اند.

این در حالی است که آمریکا در طول سال های قبل همواره روندی صعودی در فروش کتاب نداشته است؛ بر اساس اعلام انجمن ناشران بین المللی، آمریکا از سال 2014 تا 2015 با افزایش 2 میلیارد یورویی به عدد 24.9 یورو (27.8 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است اما از سال 2013 تا 2014 این آمار کاهشی بود.

دومین کشور پرفروش جهان در صنعت کتاب اما تا کنون تنها کاهشی از عدد 10.6 میلیارد یورو به 10.5 میلیارد یورو را تجربه کرده است.

با این همه، وقتی از فروش های میلیارد دلاری در جهان صحبت می کنیم، لزوما نباید یاد صف های طویلی که برای خرید کتاب هایی مثل هری پاتر پشت در کتابفروشی ها کشیده می شد، افتاد.

در واقع، گفته می شود که فروش کتاب در حال کوچ به فروش آنلاین است. بر اساس آمارها، اکنون حدود 55 درصد از کل فروش کتاب در آمریکا از طریق آمازون انجام می شود. حتی بزرگ ترین شرکت های انتشارات کتاب در جهان هم در پی تغییر استراتژی های فروش خود هستند تا محصولات را به مشتریان آنلاین نو خود از طریق فروش نسخه های الکترونیکی کتاب و هم پلتفرم هایی مانند Kindle عرضه کنند.

بر اساس لیست BizVibe در حال حاضر Pearson، RELX، Thomson Reuters، Penguin Random House، Hachette Livre، HarperCollins، Macmillan Publishers، Bertelsmann، Scholastic Corporation و McGraw-Hill Education 10 مورد از بهترین شرکت های صنعت نشر جهان هستند.

لیستی از آخرین درآمدهای این شرکت ها در پی می آید:

با این همه، صنعت نشر ایران از جهتی شبیه به جهان است و از جهتی هم نیست؛ هر چند درآمد کتاب در ایران هنوز با شاخص های جهانی فاصله زیادی دارد اما مارکت های آنلاین اکنون در ایران هم در حال تصرف بازار کتاب هستند؛ علاوه بر استارتاپ هایی که کتاب را به صورت الکترونیکی عرضه می کنند، مارکت های گوناگون هم مدت هاست کتاب را در کنار سایر کالاها به فروش می رسانند که با توجه به احوال ناخوش بازار کتاب، تهدید حضور کسب وکارهای بزرگی که تخصصی در عرضه کتاب ندارند هر روز بیش از پیش کتابفروشی ها را تهدید می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیش بینی برای فروش 129 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برای فروش 129 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید