مرکز کانادا چه نام دارد؟

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، کانادا به نام یکی از کشور های پهناور جهان در قاره آمریکای شمالی واقع شده است و همه ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است. اما شاید برای شما هم سوال باشد که مرکز کانادا کجاست و دارای چه امکاناتی است؟

مرکز کانادا چه نام دارد؟

مرکز کانادا کجاست؟

شهر اتاوا (ottawa) مرکز کشور کانادا است که جمعیتی بالغ بر 1 میلیون نفر دارد. از جمله علل انتخاب اتاوا به نام مرکز کانادا وجود موقعیت های مهم استراتژیکی وحمل و نقل آسان آن است. هم چنین اتاوا از قدیمی ترین و بزرگ ترین شهرهای کانادا محسوب می شود. به همین دلیل ملکه ویکتوریا این شهر را مرکز کانادا نامید.

موقعیت جغرافیایی شهر اتاوای کانادا

مساحت مرکز کانادا در حدود 2796 کیلومتر مربع، 90 کیلومتر شرق تا غرب است. اما جالب است بدانید که 80 درصد مردم اتاوا روستایی هستند. وجود محیط زیست های طبیعی زیبا و دلنواز موجب گردشگری شدن این شهر شده است و حدود 850 پارک طبیعی در مرکز کانادا وجود دارد. فصل زمستان هم گردشگر پذیر ترین فصل سال در اتاوا محسوب می شود. علت این هم یخ بستن شهر و تبدیل شدن آن به بزرگ ترین اسکیت دنیا است.

فرهنگ و شغل مردم شهر اتاوا مرکز کانادا

اتاوا از جمله شهر های کانادا به تعداد میرود که در آن امکان فرصت های شغلی و کاری فراوانی وجود دارد. هم چنین بیشتر مردم اتاوا دارای تحصیلات مهندسی و دکتری هستند که این درصد نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است. مرکز کانادا به مرکز غول فن آوری های پیشرفته هم معروف است و در حدود 81000 نفر از مردم در بیش از 1800 شرکت فناوری بسیار پیشرفته مشغول کار و فعالیت هستند.

دیدنی ترین جاذبه های جهانگردی مرکز کانادا

برگزاری جشنواره های مختلف هنری یکی از ویژگی های منحصر به فرد اتاوا است که سالانه هزاران جهانگرد را به سوی خود جذب می کند. از این رو قصد داریم گردشگری ترین موضوعات در این شهر را به شما معرفی کنیم.

  • فستیوال گل لاله

همه ساله بیش از 35 جشنواره سرگرم کننده در اتاوا برگزار می شود که فستیوال گل لاله کانادا از معروف ترین آن ها است. این جشنواره ماه می برگزار می شود که بیش از سه میلیون گل لاله در آن وجود دارد.

  • تمیزی اتاوا

اتاوا در رتبه بندی فوربس از بین 300 شهر بزرگ، چهارمین شهر تمیز دنیا است.

  • گذرگاه آبی Rideau

مرکز کانادا علاوه بر دارا بودن طولانی ترین رینگ اسکیت سواری در دنیا به علت داشتن گذرگاه آبی Rideau جزو میراث فرهنگی یونسکوثبت شده است.

  • شهر موزه دار کانادا

جالب است بدانید که چهارده موزه ملی کانادا در مرکز آن واقع شده است و از این بین موزه تاریخ کانادا با بازدید 1.2 میلیون گردشگر در سال رکوردار است.

  • هفتمین مرکز سرد دنیا

زمستان های بی رحم اتاوا آن را به هفتمین مرکز سرد دنیا تبدیل کرده است. پس اگر دلتان می خواهد تجربه سفری سرد و اسکیتی داشته باشید مرکز کانادا می تواند انتخاب خوبی باشد.

  • چند زبانه و چند فرهنگی بودن مردم اتاوا

در حدود یک چهارم مردم اتاوا متولد منطقه ها دیگر هستند و زبان هایی از قبیل عربی، فرانسوی، ماندارین و انگلیسی در این شهر به چشم می خورد.

  • مزرعه saunders گردشگری ترین مزرعه دنیا

به علت رونق کشاورزی و روستایی بودن زندگی بیشتر مردم در اتاوا مزرعه های کشاورزی فوق العاده ای در این شهر وجود دارد. که saunders با دارا بودن بزرگ ترین پرچین های مارپیچ در دنیا جزء شناخته ترین آن ها است.

مرکز کانادا جزء آن دسته مرکز هایی است که باید حتما را آن را دید.

منبع: گردشبان

به "مرکز کانادا چه نام دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز کانادا چه نام دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید