امضای توافقنامه امنیتی بین شرکت هواپیمایی امارات و الاتحاد

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، همکاری دو شرکت هواپیمایی مشهور امارات و الاتحاد

شرکت هواپیمایی الاتحاد در بیانیه ای در 8 ژانویه 2018 خاطرنشان کرد که به منظور افزایش امنیت پرواز، یادداشت تفاهمی را با شرکت هواپیمایی امارات امضا نموده است. تیم کلارک، رییس شرکت هواپیمایی امارات و تونی داگلاس، مدیر اجرایی هواپیمایی الاتحاد در مقر مجموعه امارات در دبی گرد هم آمدند و این یادداشت تفاهم را امضا کردند. الاتحاد و امارات دو شرکت غول هواپیمایی عربی هستند که در سال های اخیر توانسته اند جایگاه بسیار خوبی در بین ایرلاین های برتر جهان به دست بیاورند. امضای توافقنامه بین هواپیمایی امارات و الاتحاد می تواند گامی بزرگ در راستای ارتقاء امنیت پرواز و توسعه شبکه پروازی این دو ایرلاین باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

امضای توافقنامه امنیتی بین شرکت هواپیمایی امارات و الاتحاد

امنیت پرواز

هدف از امضای این توافقنامه ایجاد زمینه های مناسب جهت همکاری های نزدیک دو ایرلاین و افزایش امنیت پرواز اعلام شده است. این دو شرکت هواپیمایی امیدوارند در سایه این همکاری ها بتوانند کیفیت و امنیت پرواز را برای مشتریان هر دو ایرلاین بیش از پیش ارتقا بدهند. یکی از زمینه های اصلی که در توافقنامه بین هواپیمایی امارات و الاتحاد معین شده است، به اشتراک گذاری اطلاعات و موارد امنیتی بین دو ایرلاین است. بعلاوه این دو شرکت هواپیمایی قرار است با همکاری و مشارکت یکدیگر بسترهای عملیاتی مناسبی را جهت افزایش امنیت پرواز در داخل و خارج امارات متحده عربی ایجاد نمایند.

توافقنامه بین هواپیمایی امارات و الاتحاد

براساس این یادداشت تفاهم، بخش امنیت و حراست هواپیمایی امارات وظیفه آموزش و توسعه بخش امنیت پرواز هواپیمایی الاتحاد را بر عهده خواهد گرفت. امارات قرار است با برگزاری دوره های آموزشی و تربیتی، سطح اطلاعات بخش امنیت الاتحاد را ارتقا بدهد و به تجهیز و مدرن سازی قسمت حراست الاتحاد اقدام کند. در دراز مدت نیز هواپیمایی امارات برنامه آموزشی حراست الاتحاد را تکمیل و به روزرسانی خواهد نمود و با ارائه سرفصل های آموزشی در سطح دانشگاهی، بر اعتبار بخش حراست این هواپیمایی اضافه خواهد نمود.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس هیئت مدیره گروه ایرلاین های امارات و حمد عبدالله الشامسی، معاون رئیس هیئت مدیره گروه هواپیمایی الاتحاد و نمایندگان ارشد بخش امنیت و حراست الاتحاد نیز در طول این جلسه و امضای توافقنامه حضور داشتند. شیخ احمد در حاشیه این جلسه اعلام کرد: امنیت و حراست یکی از اولویت های اصلی صنعت هواپیمایی دنیای است. حراست گروه هواپیمایی امارات در طول سال های گذشته زیرساخت های امنیتی مستحکم و پیچیده ای را برای مواجهه با تهدیدات امینتی ایجاد نموده است. به موجب امضای توافقنامه بین هواپیمایی امارات و الاتحاد، بخش حراست و امنیت امارات با گروه هواپیمایی الاتحاد نهایت همکاری را خواهد نمود تا با به اشتراک گذاری بی دریغ دانش و اطلاعات خود، باعث تقویت بخش حراست این هواپیمایی گردد. هدف از این همکاری های کنترل و مدیریت بهتر چالش ها و ارائه نهایت امنیت و آرامش به مسافران هر دو ایرلاین است.

همکاری امارات و الاتحاد برای افزایش امنیت پرواز

حمد الشامسی بعلاوه افزود: این یادداشت تفاهم یک همکاری برجسته و مهم به شمار می رود که از اهمیت استراتژیک و نمادین بالایی برخوردار است. ما به عنوان هواپیمایی ملی امارات متحده عربی موظف هستیم که در پی توسعه و ارتقاء زیرساخت های کیفی و امنیتی خود باشیم. به همین منظور ضروری است همکاری های بیشتری را با شرکای اصلی خود در امارات متحده عربی داشته باشیم تا ایمنی و آسایش میلیون ها مسافری که به این منطقه سفر می نمایند را تضمین کنیم. امنیت پرواز اولویت اصلی ماست و با توجه به شرایط حساس منطقه، هیچ گاه نباید مسئله امنیت را دست کم بگیریم. امضای یادداشت تفاهم بین دو شرکت هواپیمایی بزرگ امارات متحده عربی تاثیر بسیار خوب و مثبتی روی پروازهای داخلی و بین المللی خواهد گذاشت. گروه هواپیمایی الاتحاد و بخش امنیت و حراست امارات با همکاری های نزدیک و دوجانبه ای که در آینده انجام خواهند داد زیربنای مستحکم تر و مطمئن تری ایجاد خواهند کرد. زیربنایی که بر پایه دانش و تجربه بنا می گردد و به ما اجازه می دهد امن ترین پرواز در دنیا را به مسافران خود ارائه کنیم.

هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات (Emirates Airlines) یک ایرلاین بین المللی متعلق به کشور امارات متحده عربی است. دفتر مرکزی این شرکت در دبی نهاده شده است و فرودگاه بین المللی دبی قطب اصلی این شرکت هواپیمایی به شمار می رود. هواپیمایی امارات به بیش از 140 مقصد در 81 کشور دنیا پرواز مستقیم انجام می دهد و حدود 300 فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود دارد. شرکت هواپیمایی امارات در سال 2012 در رده چهارم بزرگ ترین شرکت هواپیمایی دنیا نهاده شد. بعلاوه کیفیت بالای خدمات و امنیت بالای پرواز باعث شد تا این ایرلاین عنوان برترین شرکت هواپیمایی دنیا را در سال 2016 کسب کند. ناوگان هواپیمایی امارات را هواپیماهای بوئینگ و ایرباس تشکیل می دهند و این شرکت یکی از معدود ایرلاین هایی است که تماما از هواپیماهای پهن پیکر در ناوگان هوایی خود استفاده می نماید. بعلاوه با دارا بودن بیش از 100 فروند ایرباس ای 380 بزرگ ترین مشتری و مجری این مدل هواپیما در دنیا به شمار می رود.

هواپیمایی الاتحاد

شرکت هواپیمایی الاتحاد یا اتحاد ایرویز (Etihad Airways) نیز در کشور امارات متحده عربی نهاده شده است و در سال 2003 راه اندازی شده است. این شرکت در طول این مدت کوتاه توانسته جایگاه خوبی در بین ایرلاین های برتر دنیا پیدا کند و در سال 2013 بیش از 10 میلیون مسافر را به نقاط مختلف در سرتاسر دنیا جابجا نموده است. دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی اتحاد در شهر ابوظبی نهاده شده است و فرودگاه بین المللی ابوظبی به عنوان قطب اصلی این ایرلاین فعالیت می نماید. در رده بندی سال 2016، هواپیمایی الاتحاد توانست عنوان ششمین ایرلاین برتر دنیا را به خود اختصاص دهد. این شرکت هواپیمایی دارای 120 فروند هواپیمای مدرن است و روزانه به بیش از 96 مقصد در سرتاسر دنیا پرواز مستقیم انجام می دهد. ناوگان هواپیمایی الاتحاد بسیار مدرن و جوان است و از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس تشکیل شده است.

منبع: aerotime.aero

منبع: الی گشت

به "امضای توافقنامه امنیتی بین شرکت هواپیمایی امارات و الاتحاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافقنامه امنیتی بین شرکت هواپیمایی امارات و الاتحاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید