اظهارنظر وزارت بهداشت درباره واگذاری ماسک های اهدایی دیگر کشورها به شهرداری را ندیده ام

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با اظهار نظر یک مسئول وزارت بهداشت مبنی بر فروش بخشی از ماسک های واگذار شده به شهرداری ها که عنوان شده جزو اقلام اهدایی کشورهای یاری کننده بوده گفت: من این اظهارنظر را ندیده ام، موضوع را آنالیز و تا سرانجام روز پاسخ خواهم داد.

اظهارنظر وزارت بهداشت درباره واگذاری ماسک های اهدایی دیگر کشورها به شهرداری را ندیده ام

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ فناوری های نو، علی اعطا در نشست خبری مجازی ظهر امروز خود در ارتباط با موضوع فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهر تهران اظهار کرد: ما در شرایطی بودیم که نمی توانستیم تعطیلی فراگیر داشته باشیم به همین دلیل سه شیوه کج دار و مریز پیش رفتیم و مجموع این فعالیت ها منجر به کاهش آمار جانباختگان ناشی از کرونا بود.

وی در ادامه به طرح توزیع و فروش ماسک در سیستم حمل و نقل عمومی و در قالب طرح سفر به سلامت اشاره نمود و گفت: امیدواریم با اجرا و تداوم این طرح سیاست های فاصله گذاری اجتماعی را ادامه دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار وبلاگ فناوری های نو در ارتباط با اظهارات مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت مبنی بر این که بخشی از ماسک های واگذار شده به شهرداری ها جزو اقلام اهدایی از سوی دیگر کشورهای یاری کننده بوده و شهرداری تهران چگونه آنها را عرضه نموده و آیا این اقلام به فروش رسیده نیز گفت: من این اظهارنظر را ندیده ام. موضوع را آنالیز و تا انتها روز پاسخ سؤال را خواهم داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تفاهم نامه ای در ارتباط با عمارت کلاه فرنگی که با نام عمارت عشرت آباد شناخته می گردد اشاره نمود و گفت: این مجموعه که مربوط به دوره قاجار است در پادگانی در میدان سپاه واقع شده که در قالب تفاهم نامه ای میان مدیریت شهری و سپاه تهران اجرا شده مقرر شد تا پس از بازسازی کاربری جدیدی پیدا کند.

اعطا توضیح داد: یکی از این گزینه ها برای کاربری جدید این عمارت تبدیل شدن به موزه اسلحه است که در صورت اجرای این طرح امکان بازدید از این مجموعه در روزهای محدود همچون پنجشنبه و آدینه برای عموم مردم فراهم خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع جریمه 26 میلیاردی سازمان ورزش شهرداری تهران توسط سازمان تعزیرات اشاره نمود و گفت: با توجه به این که کل کشور درگیر کرونا است بهتر بود تا این موضوع پیش از ابلاغ رسانه ای نمی شد.

وی ادامه داد: این مسأله مربوط به سال 94 است و ابهامی در ارتباط با آن وجود دارد، این که در آن سال شهرداری تهران براساس مصوبه شورای شهر عمل نموده و این نهاد نیز صلاحیت رسمی در قیمت گذاری ها را داشته و در صورتی که این اقدام مغایر با دستورالعمل ها و ضوابط جاری بود وزیر کشور از این اختیار برخوردار بود که آن را لغو کند ولی چنین اتفاقی نیفتاده است.

اعطا در ارتباط با موضوع چشم پوشی شورای عالی معماری و شهرسازی از تأمین پارکینگ در ساختمان جدید پلاسکو نیز بیان کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی مرجع مدافع حقوق عمومی در این باره است ولی اخیراً در گزارشی که به دست شورای شهر رسیده است تأمین پارکینگ بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی تنها به وسیله پارکینگ پاساژ پروانه و بازسازی آن پیش بینی شده است در حالی که پلاسکو به بیش از این میزان پارکینگ احتیاج دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: با توجه به مسائل ناشی از ضررو زیان کسبه تسامحی در ارتباط با ساخت سریع ساختمان جدید صورت گرفت ولی در همان سال 96 عملیات آن بدون پروانه شروع شد و اکنون در بحث تأمین پارکینگ آن دچار اختلاف و مشکل هستیم.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "اظهارنظر وزارت بهداشت درباره واگذاری ماسک های اهدایی دیگر کشورها به شهرداری را ندیده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر وزارت بهداشت درباره واگذاری ماسک های اهدایی دیگر کشورها به شهرداری را ندیده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید