اجرای طرح های توسعه ای شهرک های صنعتی مستلزم استفاده از آب های نامتعارف

به گزارش وبلاگ فناوری های نو، خبرنگاران/سمنان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان از کمبود آب به عنوان یکی از اصلی ترین مسائل بخش صنعت نام برد و گفت: یکی از راهکارهای توسعه پایدار و تامین آب مورد احتیاج بخش صنعت استفاده از منابع آب نامتعارف است.

اجرای طرح های توسعه ای شهرک های صنعتی مستلزم استفاده از آب های نامتعارف

محمدرضا باقری با اشاره به ضرورت برطرف مشکل تشنگی صنعت سمنان، یکی از راهکارهای مهم را تعامل با فرمانداران شهرستان ها به منظور پیشبرد برنامه ها و اهداف شرکت شهرک های صنعتی استان دانست و بر تقویت این هم افزایی تاکید نمود.

وی با اشاره به سرریز متقاضیان و مقدار بالای تقاضای زمین صنعتی در غرب استان سمنان، اظهار کرد: طرح های توسعه ای و پروژه های عمرانی در شهرک های صنعتی گرمسار و ایوانکی به منظور استقرار و احداث واحدهای صنعتی با جدیت پیگیری می گردد.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به یکی دیگر از راهبردهای پویایی صنعت، توضیح داد: فرمانداران به منظور رونق اقتصادی و شکوفایی صنعت، ردیف بودجه برای یاری در تامین زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی آن منطقه در نظر بگیرند.

وی با ابراز تأثر از بحران کم آبی استان سمنان، اعلام کرد: شهرک های صنعتی گرمسار و ایوانکی به دلیل خشکسالی های پیاپی و کاهش سطح آب های زیرزمینی با مشکل جدی کمبود آب روبرو هستند و این موضوع احتیاجمند توجه است.

باقری با اشاره به پروژه انتقال آب رودخانه حبله رود برای کاهش معضل کم آبی صنایع مستقر در شهرک صنعتی گرمسار،اضافه نمود: خط انتقال این پروژه پس از انتخاب پیمانکار اجرا می گردد و امیدواریم با تحقق این طرح بخشی از مشکل صنایع مستقر مرتفع گردد.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان معتقد است: یکی از راهکارهای توسعه پایدار و تامین آب مورد احتیاج بخش صنعت استفاده از منابع آب نامتعارف است که باید برای این بخش برنامه ای اصولی تدوین گردد.

باقری ادامه داد: با خرید چاه های کشاورزی بلااستفاده و تغییر کاربری آن ها می توان بخشی از مشکل صنعت غرب استان را حل و برای ایجاد اشتغال و توسعه این منطقه به آن تکیه کرد.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با اشاره به ضرورت برطرف مسائل واحدهای صنعتی استان، تاکید نمود: با اهتمام، جدیت و همه توان معضلات صنایع در سطح استان و کشور پیگیری می گردد.

سرپرست فرمانداری گرمسار با بیان اینکه بخش عمده ای از صنایع استان سمنان در غرب استان استقرار دارد بر لزوم تعدید مسائل واحدهای صنعتی در این منطقه به منظور برطرف موانع فراوری تاکید نمود.

علیرضا کاشی، صنایع را پیشران توسعه کشور در شرایط تحریم برشمرد و اضافه نمود: بی شک از قِبَل حمایت از واحدهای صنعتی و فراوریی و ایجاد اشتغال، مردم بهره مند می شوند.

وی با اشاره به عدم استقرار شعبه بانک صنعت و معدن در شهرستان گرمسار، توضیح داد: صاحبان صنایع به خاطر بعد مسافت و سختی مراجعه به بانک صنعت و معدن استان گلایه مند هستند.

سرپرست فرمانداری گرمسار یادآور شد: کار جهادی مدیران یکی از ویژگی های شاخص دولت سیزدهم است و امید تازه ای در دل مردم شکل گرفت.

مدیر بانک صنعت و معدن استان سمنان اظهار کرد: بانک صنعت و معدن تنها بانک دولتی تخصصی در بخش صنایع و معادن است.

مریم شاهی اضافه نمود: با توجه به فراوانی استقرار واحدهای صنعتی در گرمسار و ایوانکی، بخش عمده ای از تسهیلات بانک صنعت و معدن به صنایع مستقر در غرب استان سمنان پرداخت شده است.

وی توضیح داد: امکان بهره مندی بنگاه های فراوریی استان سمنان از تسهیلات بند الف تبصره 18 به عنوان یک ظرفیت مهم فراهم است.

شاهی با اشاره به فعالیت 2 شعبه بانک صنعت و معدن در استان سمنان، یادآور شد: پیگیر تاسیس شعبه سوم در شهرستان گرمسار هستیم و اقدامات اولیه مورد احتیاج اجرا شده است.

وی به مراجعه صنعتگران از سراسر استان سمنان به بانک صنعت و معدن اشاره و اعلام نمود: اما منابع اقتصادی قشر کثیری از این قشر در خارج استان و در تهران متمرکز است.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان با اشاره به اقدامات این انجمن در راستای برطرف موانع فراوری گفت: با آنالیز و احصا مسائل بنگاه های صنعتی بخش خصوصی تعیین می گردد که 95 درصد مسائل منشا دولتی و 5 درصد به خاطر مدیریت، اختلاف شرکا و... است.

رستم سعداللهی اضافه نمود: بروکراسی اداری سبب از دست رفتن فرصت های سرمایه گذاری و فراوری شده است و موانع اداری در فرایند چرخش فراوری باید برداشته گردد.

وی ادامه داد: عدم درک شرایط صنعتگران، آن هم در شرایط خاص تحریم از دیگر مسائلی است که بخش صنعت با آن دسته و پنجه نرم می نماید.

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: افزایش قیمت های انرژی به چرخه صنعت استان و کشور صدمه جدی وارد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح های توسعه ای شهرک های صنعتی مستلزم استفاده از آب های نامتعارف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح های توسعه ای شهرک های صنعتی مستلزم استفاده از آب های نامتعارف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید