سلامتی و پزشکی

سفر دو هفته ای به میانمار

میانمار یا برمه از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که از جاذبه های گردشکری زیادی برخوردار است. در سفر به این کشور، همراه خبرنگاران باشید.

17 اردیبهشت 1401

راهنمای خرید آیفون کارکرده برای همه بودجه ها

خبرنگاران- آیفون در ایران فرق بزرگی با برند های دیگر دارد؛ بازار گوشی های دست دوم. مزیتی که به هواداران پروپا قرص اپل در کشور اجازه می دهد با هر بودجه ای از ویترین آن استفاده کنند و بابت رقم های خیره کننده آیفون 13 کمتر ناراحت باشند. درحال حاضر آیفون 13 پرو...

9 اردیبهشت 1401

بحث اخلاقی درباره قرص تازه فایزر

چه کسی باید نخست آن را دریافت کند؟ افراد مبتلا به نقص ایمنی یا کسانی که هنوز واکسینه نشده اند؟ قرص تازه ضد کرونای فایرز می تواند بحثی اخلاقی را ایجاد کند. این خبر خوبی است که Paxlovid مجوز استفاده اضطراری را در امریکا کسب نموده است. با این وجود، این قرص می...

31 فروردین 1401

هزینه های مراقبت بهداشتی مردم کاهش پیدا می نماید

تهران (پانا) - سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت بیان کرد که سهم پرداختی سازمان های بیمه گر پایه برای بستری در اورژانس 90درصد افزایش یافت .

25 فروردین 1401

وزیر ارشاد: پشتیبانی خوبی از هنرمندان در حوزه درمان می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که پشتیبانی خوبی در حوزه درمان از هنرمندان می کنیم.

20 فروردین 1401

آمار کرونا در ایران امروز چهارشنبه 8 دی 1400 ، 1905 ابتلای نو کرونا در کشور

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز 8 دی ماه 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و 905 بیمار نو مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 348 نفر از آنها بستری شدند.

6 اسفند 1400

ماجرای نارگیل های سمی در اصفهان چیست؟

مدیر حوادث فوریت های پزشکی استان اصفهان در مورد فایل منتشر شده در فضای مجازی، مبنی بر وجود نارگیل سمی در اصفهان توضیحاتی را ارائه کرد.

29 بهمن 1400

12 روش که به پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا یاری خواهد نمود

وقتی از ماسک به درستی استفاده گردد افرادی که به ویروس مبتلا هستند نمی توانند با سرفه، عطسه یا صحبت کردن، ویروس را به دیگران انتقال دهند

27 بهمن 1400

دشتی اردکانی: نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در مجلس برپا گردد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امروز کسی نمی داند که جهاد دانشگاهی چه اقدامات ارزنده ای انجام داده است، پیشنهاد داد تا نمایشگاهی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی جهت آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس با دستاوردهای این نهاد در مجلس شورای...

22 بهمن 1400

اپیستاکسی (خون ریزی از بینی) و فشار خون بالا

خون ریزی شدید از سوراخ بینی، بخش داخلی یا حفره بینی یا نازوفارنکس را اپیستاکسی می نامند. اپیستاکسی معمولاً با عنوان خون ریزی بینی شناخته می گردد و یک مشکل شایع در بسیاری از افراد به شمار می رود.

19 بهمن 1400

آشنایی با شماری از گونه های متفاوت گربه های وحشی

کمابیش همه ما با اعضای ارشد این خانواده آشنایی داریم. شیر، ببر، پلنگ، شیر کوهی، یوزپلنگ، جگوار و دیگر اعضای کوچک و بزرگ این خانواده را یا در قالب عکس و فیلم های مستند و یا در باغ وحش ها از نزدیک مشاهده کرده ایم.

10 بهمن 1400

موج ششم کرونا در راه است؟

شمار مبتلایان به کرونا از نخستین روز هفته تا روز چهارشنبه، حدود 55 درصد افزایش یافته است. این آمار نشان می دهد که میزان ابتلا سیر آهسته صعودی خود را آغاز کرده است. در این میان کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا نیز در اطلاعیه ای نسبت به خطر بروز...

6 بهمن 1400

تاثیر رژیم غذایی در درمان کبد چرب

خبرگزاری خبرنگاران- کبد چرب رایج ترین بیماری مزمن مربوط به کبد در دنیا است و این بیماری 30 درصدِ جمعیتِ اروپا و ایالات متحده را درگیر نموده است.

28 دی 1400

مرگ زودرس چهار هزار تهرانی!

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تشریح عوامل موثر در ایجاد آلودگی هوای تهران، گفت: اگر برای خودروها و موتورسیکلت های فرسوده کاری نکنیم به شرایط بحرانی در آلودگی هوا می رسیم. سالانه 4 هزار مرگ زودرس به علت آلودگی هوا در تهران داریم.

24 دی 1400

تست PCR می تواند اُمیکرون را تشخیص دهد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: تست های PCR از قابلیت تشخیص سویه اُمیکرون برخوردارند و مطالعاتی در مورد روش های تشخیصی دیگر در حال انجام است.

17 دی 1400

10 علامتی که نشان می دهد تغذیه سالمی دارید!

شما آن چیزی هستید که می خورید. این ضرب المثل عین حقیقت است و آنچه شما می خورید به طور مستقیم بر کلسترول، قند خون، فشار خون، خواب، قدرت عضلانی، سطح انرژی و ... تاثیر مستقیم می گذارد.

10 دی 1400

مرادی: لیگ تندرستی رویداد اول فدراسیون ورزشهای همگانی است

به گزارش خبرنگاران، محمد مرادی رئیس سازمان آمادگی جسمانی فدراسیون ورزشهای همگانی ضمن اعلام این خبر گفت: برای دومین سال پیاپی لیگ تندرستی را با حضور 31 هیات استانی و بیش از 400 هیات شهرستانی استارت زدیم که استقبال بسیار خوبی از این لیگ انجام شده است.

7 دی 1400

10363 ابتلای تازه کرونا در کشور؛ 147 تن فوت کردند

تهران (پانا) - طی 24 ساعت گذشته 10هزار و 363 بیمار نو کووید19 شناسایی شدند و 147 بیمار نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند.

7 آذر 1400

شناسایی 11770 بیمار تازه کرونایی؛ 162 تن دیگر جان باختند

تهران (پانا) - طی شبانه روز گذشته 11هزار و 770 بیمار تازه کووید 19 در کشور شناسایی شدند و 162 تن نیز جان خود را از دست دادند.

27 آبان 1400

در هنگام بیماری چه بخوریم؟

انواع مختلف غذاها می توانند با انواع مختلف بیماری مقابله کنند به طوری که مثلا غذایی که می تواند به فرد مبتلا به گلودرد کمک کند ممکن است برای فردی که حالت تهوع دارد مناسب نباشد.در این مقاله فهرستی از بیماری های شایع و خوراکی های مفید برای آنها جمع آوری...

20 آبان 1400
تعداد: (214)